Grupa od 11 učenika i tri nastavnice boravila je u Novom Sadu od 17. do 24. aprila u okviru kulturološke međuvršnjačke razmene. Tokom svog boravka sicilijanski učenici bili su smešteni u porodicama učenika iz Gimnazije Tvrđava i na taj način učili jedni o drugima, životnom stilu, navikama. Učenici su imali raznovrsne aktivnosti edukativnog, ali i zabavnog karaktera. Ova poseta predstavlja početak saradnje između srednje škole Insituto G. Salerno u Ganđiju i Gimnazije Tvrđava u Novom Sadu.
− Kroz ovo iskustvo sam mnogo naučila jer je ova sredina mnogo drugačija od one iz koje ja dolazim. Sam grad mi se veoma dopada, vrlo je lep i ljudi su ljubazni – kaže
Maria di Ganđi, učenica iz srednje škole G. Salerno, a sa njom de slaže i Rikardo di Ganđi, koji je takođe gost u jednoj srpskoj porodici.
− Drago mi je što sam učestvovao u ovoj razmeni jer je porodica Stanković, koja me je ugostila, zaista dala sve od sebe da se osećam prijatno. Svi su bili jako srdačni i prijatni, a tokom ovih sedam dana upoznao sam i druge članove, rođake, i svi su se činili vrlo srećni što me upoznaju i što nam je pružena ovakva prilika – objašnjava Rikardo.
Zadovoljstvo zbog ovih susreta i novih prijateljstava ne kriju ni novosadski učenici.
− Mnogo sam uživala tokom posete učenika sa Sicilije. Sviđa mi se što smo imali priliku da se upoznamo i postanemo prijatelji. Sigurna sam da ću ove dane pamtiti zauvek – ističe Ana Jakovljević iz Gimnazije Tvrđava, koja je u svoju porodicu primila vršnjakinju sa Sicilije.
Učenje o sličnostima o razlikama među mladima iz dve države
Tokom cele nedelje sicilijanski učenici su zajedno sa domaćinima istraživali kulturu, istoriju i tradiciju jedni drugih, te se upoznavali kako sa Novim Sadom, Petrovaradinom i Karlovcima, tako i sa Beogradom i Somborom, gde su učenici išli na jednodnevne izlete.
− Vršnjačke razmene su idealna prilika da učenici steknu vredna životna iskustva, razmene stavove, prevaziđu predrasude i stereotipe i pored svega toga, steknu i vredno znanje. Ovakva iskustva učenicima su značajna i radi razvijanja kritičkog mišljenja, izlaska iz zone komfora i u jačanju samopouzdanja i otvorenosti ka drugom i drugačijem – kaže profesorka srpskog jezika i koordinatorka ove razmene, Sanja Đukić, dok njena koleginica iz Ganđija Marija Karmela Restivo dodaje da su ovakvi projekti od velike važnosti za učenike i zbog učenja o zajedničkim vrednostima.
− Ovo je za nas bilo jako zanimljivo iskustvo jer smo naučili mnogo toga o drugim običajima, navikama, životnim stilovima. Sve to uticaće na učenike da postanu otvoreniji ka novim i drugačijim kulturama i svakako proširiti svest o jedinstvu. Jako smo zahvalni porodicama učenika Gimnazije Tvrđave i samoj školi što su nas tako lepo ugostili. Lično prvi put učestvujem u ovakvom projektu i nosim sa sobom samo najlepše utiske – priča Maria Karmela Restivo.
Pored posete časovima, druženja i izleti
Učenici i nastavnici sa Sicilije prisustvovali su časovima u Gimnaziji Tvrđava kako bi videli praktične primere upotrebe novih tehnologija u nastavi i primene adaptivnog modela učenja. Osim toga, niz aktivnosti bio je usmeren kako na sticanje teorijskog znanja, tako i na sticanje iskustava, razvijanje samopouzdanja, komunikacijskih veština i veština rada u timu. Osim izleta u druge gradove, učenici su imali i filmsko veče u Kulturnom centru, pešačenje po Fruškoj gori, sportske igre na Štrandu… Nastavak saradnje očekuje se na jesen, kada je planirano da učenici Gimnazije Tvrđava uzvrate posetu i otputuju na Siciliju.