Kako privatno obrazovanje može da bude dostupno svima

kako privatno obrazovanje može da bude dostupno svima
U našoj zemlji još uvek postoje predrasude kada je reč o privatnom školstvu, te se često ovaj sistem posmatra kao povlastica one dece čiji roditelji imaju novac. I dok mnogi veruju da privatne škole doprinose produbljivanju socijalnih razlika, u velikim zemljama, naročito na zapadu, prepoznata je uloga koju privatne škole imaju u unapređenju sistema obrazovanja, i razvoju društva u celini. U želji da sledi ove dobre primere, te da pošalje poruku talentovanoj i vrednoj deci da se trud isplati, bez obzira na okolnosti u kojima su rođeni, gimnazija Tvrđava raspisala je konkurs za stipendiranje nadarenih učenika. Cilj škole je sa jedne strane, da izvanrednoj deci, obezbedi kvalitetan način rada, savremenu opremu, sticanje prakse u prestižnim firmama od strane stručnjaka i predavača sa Fakulteta tehničkih nauka, a sa druge strane da doprinese razvoju kompetentnih i kvalitetnih stručnjaka spremnih za tržište budućnosti.
Sadržaj

radio gostovanje.mp3 - powered by Happy Scribe

Današnji gost i ja ali dobro navići će se ja sam već navikao uveliko. Dragan Kovačević direktor privatne gimnazije Tvrđave kod mene danas u gostima. Dobar dan. Dobrodošli.

Dobar dan.

Kako ste?

Evo dobro, standardno.

Je li treba dosta vremena iz Petrovaradina dok se stigne do grada?

Neki udes je bio na Dugi tako da,ako neko ide nemojte ići preko Duge.

Najgora stvar je kada ovaj čovek žuri i dolazi do Duge i onda je stao neki automobil gore koji ima već dosta godina.

Upravo! Samo malo mu fali da dodje do kola ali...

I to bi bilo to! Pričamo danas o privatnoj gimnaziji Tvrđava. Evo nakon osnovne škole Tvrđava koja postoji već nekoliko godina i smeštena je na Petrovaradinskoj strani grada u gradiću, evo sada i privatna gimnazija Tvrđava. Pa, da li je to sad nakon nekoliko godina iskustva ste odlučili da ponudite i srednjoškolcima vaše znanje ili šta je u pitanju?

Pa između ostalog i to neko iskustvo i znanje koje imamo. Ono što smo uspeli za ovih mislim da pet godina postoji sad Osnovna škola, nekako smo uspeli da se probijemo u gradu kao privatna škola koja zaista pruža kvalitetno obrazovanje. Sa druge strane opet kao što je otvorena je osnovna škola tako postoji interesovanje roditelja koji su zadovoljni školovanjem u našoj osnovnoj školi pa su zainteresovani da deca nastave školovanje i u srednjoj školi. To je bio jedan od razloga i motiva. Drugi je gde sam ja imao neki svoj lični motiv da imam već 10 godina iskustva rada baš u privatnim školama, i srednjim i privatnim i osnovnim, tako da i tu sam nekako imao neku želju sam video šta funkcioniše dobro i u državnom i privatnom obrazovanju i školstvu i onda sam nekako izvukao pouke i smatram da ima mnogo stvari koje mi možemo da implementiramo i da na kraju krajeva pružimo nešto kvalitetno u ovom gradu što mislim da fali još taj neki nivo baš obrazovanja koji je, ne želim da bude nešto prepotentno ili kao da je to nešto što nije viđeno ali definitivno mislim da ima prostor da se obrazovanje digne na viši nivo.

Pre sam imao običaj da pitam ljude koji su otvarali privatne škole da li mogu da se takmiče se državnim ustanovama ali sad verujem da je pitanje pravo da li državne škole već mogu da se takmiče sa privatnim koje su nekako evo, i od vas čujem, uspeli da izvuku najbolje i od jednog i drugog.

Pa najveći problem u suštini kod državnih škola je što je u pitanju velik sistem i onda kada hoćete da unesete neku promenu, a obrazovanje mora da prati promene u društvu naročito sa tehnološke strane, to je mnogo teže postići kad je u pitanju veliki sistem. Kada su u pitanju privatne škole tu ipak mi poslujemo u nekom obimu koji nama prepisala država naravno ali ipak možemo da implementirano stvari na mnogo brži način i da reagujemo nešto u skladu sa onim što vidimo kako reaguju učenici, čime su zadovoljni, šta funkcioniše bolje ili ne funkcioniše da menjamo. Tako da mislim da je to neka glavna prednost. Takođe ono što vidimo, naučimo iz inostranstva, neku praksu pozitivnu drugih škola, drugih načina školovanja možemo mnogo lakše da implementiramo kod nas.

Da li grešim ako kažem da je negde kada su privatne škole u pitanju pa i privatna gimnazija Tvrđava, da je negde manji broj učenika po profesoru po znacima navoda i da je nekako lakše i samom profesoru da radi sa njima a nekada u jednom odeljenju, ako ne grešim bude 40 dece.

Bude. To je jedan od faktora zašto ja to preferiram, na primer kao neko ko je radio kao nastavnik u čemu sam uživao, zato što sam mogao da se posvetim svakom učeniku ponaosob, gde imate primer u osnovnoj školi je maksimalan broj učenika u razredu 14 srednje škole će biti 16. Smatramo da je to idealan broj zato što možete da radite grupno, po četiri grupe po četiri učenika, a opet u paru je lep broj i ono što je najbitnije nastavnik zaista može da se poseti svakom učeniku. Kada imate 30 ili 40 učenika u razredu ako neki učenici dobiju nedovoljne ocene nastavnik da pregleda toliki broj kontrolnih, pismenih jednostavno nema dovoljno vremena, da se posveti svakom učeniku, dok ovde mi ipak kad imamo manje dece u školi možemo da vidimo gde je problem, da sednemo da radimo to dopunski zaista kvalitetno sa njima i da bar im pomognemo u toj meri. A druga stvar su opet zapostavljena deca generalno u državnim školama koja su nadprosečna i jednostavno imamo tu neku sredinu po kojoj se predaje, jer ne možemo svima, jel tako, da pružimo neku individualizovanu nastavu. To je isto jedna od naših stvari, što je prednost. Mi možemo zapravo uz tehnologiju da prilagođavamo težinu nekih stvari koje se uče, koje se rade. Tako da to su samo neke naravno od prednosti, i neka treća da kažem ja kao zaposleni, koji je bio nastavnik, to je selekcija nastavnika. Znači svi znamo kada smo išli u školu da smo imali raznorazne nastavnike i dobre i loše, i da nisu uvek oni bili zaposleni u školi zato što su fenomenalni pedagozi, nastavnici i slično dok je ovde ipak drugačije. Imamo tu slobodu da mi zaposlimo nekog na osnovu kvalifikacija. Da raspišemo konkurs u pravom smislu te reči i samo isključivo na osnovu kvalifikacija da neko bude nastavnik.

Da kažem da privatna gimnazija Tvrđava obezbeđuje materijale za rad deci koja će ići u ovu privatnu gimnaziju.

Da! Znači upisom, pored toga što je obezbeđeno udžbenici i slično, mi iskreno gledamo da idemo od udžbenika što dalje, ali ne bežimo od njih. Zato što jednostavno vremena su drugačija, knjiga ne može da vam pružim feedback odnosno povratnu informaciju, kvizovi, online testići koji učeniku odmah daju informaciju da li je nešto tačno ili netačno. Nastavniku daje analitiku koji deo oblasti deci ide teže, ili negde ono gde da ima dovoljno vremena sa njima to da prođe da se tome posveti pre uopšte nego što se radi kontrolni, menjaju mnogo stvari, zapravo omogućavaju svim učenicima da ostvaruju napredak u mnogo većoj meri nego kada su jednostavno 30,40 u razredu pa svako se bori za sebe na neki način.

Da kažemo da je praksa itekako bitna stvar u obrazovanju i negde izvor gde će to klinci steći to znanje svakako je bitno i vi možete i ovde da se pohvalite.

Da! Jedan od suosnivača škole je firma Vega IT iz Novog Sada gde učenici imaju zagarantovano praksu. Pored ovoga i na kraju krajeva i ja sam vlasnik IT firme koja pravi te interaktivne platforme za učenje kao što je Google učionica, je ono što sada koristi mnogo više nego prethodnih godina. Tako da imamo baš veliko iskustvo u tome i možemo da pružimo deci praksu i načine rada, razmišljanja koji su u toj nekoj sferi koja je poprilično napredna i u svetu i kod nas, u Novom Sadu pogotovo.

Kad spominjemo napredno da vi gledate negde da klinci koji su izuzetni i dobiju priliku i da osvoje stipendiju, jel tako?

Da! To što je jedna škola privatna i što ona mora da se finansira na taj način što se plaća školarina, a ne iz budžeta, to ne znači da treba da bude za decu čiji roditelji jedino mogu to da priušte. Naravno, školarina privatnih škola varira i mi smo jednostavno morali da donesemo odluku da li ćemo ići na to da pržimo najbolje moguće uslove za školovanje i znali smo da to neće moći da bude najniža cena na tržištu, ali smo zbog toga ipak mogli da donesemo deci neko obrazovanje kao što su na primer programiranje koje drži predavač sa FTN-a i slično, tako da naravno interaktivna tabla najnovije generacije i mnoge neke druge stvari koje su stvarno bitne deci. Deca upisom dobiju svoj laptop koji zapravo i zadrže kad završe školovanje, tako da nam je jako bitno da deca koja nemaju uslove u smislu da njihovi roditelji to finansijski ne mogu da im pruže, a da su pokazali u prethodnom periodu kroz zalaganje, kroz trud, kroz rezultate koji su postigli , ocene, da li su to bile neke vannastavne aktivnosti kao što je takmičenje iz elektronike, robotike, literarno, nebitno je koja je oblast, ali pokazuju da imaju interesovanje i trud, mislim da jako bitno poslati poruku u suštini ne samo njima nego društvo da učenici i ljudi generalno koji se trude i rade da postoji uvek šansa da budu nagrađeni. Naravno u životu ne krećemo svi sa iste startne linije i to je činjenica i to je nešto sa čim moramo da se pomirimo, a i to ne znači da ako radimo više i naprednije od nekoga drugog da ne treba da imamo uslove da budemo nagrađeni na kraju da budemo uspešni u životu.

O uslovima kako osvojiti stipendiju ja predlažem da odete na sajt gimnazijatvrđava.edu.rs i pročitate sve što je bitno, imate jedan formular i tamo ćete pronaći dosta toga i na kraju krajeva način na koji ćete ih kontaktirati, otići na razgovor i onda videti šta je sve neophodno za upis. Nadam se da ste uspeli da čujete kod koga će vaša deca svakog dana odlaziti a to je itekako bitno i to će ih obeležiti za života, pa verujem da će biti uspešni kao i moj današnji gost koji je direktor privatne gimnazije Tvrđava, Dragan Kovačević. Hvala na gostovanju i evo još jednom gimnazijatvrđava.edu.rs. Upis je u toku pa ko želi, neka poseti sajt, tamo će pronaći informacije kao i načine na koji ćete ih kontaktirati. Hvala na gostovanju.

Hvala vama.

Privatno obrazovanje može da bude dostupno svima – je osnovna poruka koju šalje stipendija gimnazije Tvrđava.  Konkurs za stipendiju naše škole ima za cilj da poruči deci da se rad i trud cene, te ako su vredni i talentovani zaslužuju da budu nagrađeni. Verujemo da učenici koji su ostvarili izvanredno postignuće i te kako zaslužuju priliku za nastavak školovanja u podsticajnom i modernom okruženju, bez obzira na to da li roditelji mogu da finansiraju privatnu školu ili ne. Na ovaj način, stipendiranje učenika iz nižih ili srednjih slojeva od strane privatnih škola, ne samo da će doprineti stvaranju jednakih šansi za sve, već daje potporu svakom detetu da ostvari svoje pune potencijale.

Svaka vaspitno-obrazovna ustanova treba da teži da na tržište donese opciju koja će omogućiti kvalitet, što je jedna od misija naše škole. Ukoliko je dete svojim trudom i zalaganjem tokom osnovnog obrazovanja ostvarilo izvanredne rezultate, talentovano je za IT, finansijski status porodice ne bi smeo odrediti njegov dalji razvoj, odnosno ne bi trebalo da onemogući sve ono što dete uz kvalitetno obrazovanje može postići.

Privatna gimnazija Tvrđava pored obrazovnog, veliku pažnju posvećuje vaspitnom aspektu razvoja ličnosti. Stipendija je jedan od načina da deci usadimo važne životne vrednosti, te da im stavimo do znanja da u našu školu ne idu oni koji imaju novac, već da uspeh zavisi od rezultata i zalaganja.

Privatna gimnazija Tvrđava svake godine stipendiraće jednog učenika, dajući mu priliku da pored kvalitetnog opšteg obrazovanja, stiče praksu u prestižnim firmama iz date oblasti. Prema tome, nagrađivanje ove vrste neće biti značajno samo za stipendistu, već će motivisati i mlađe generacije da uče i ostvare što bolje postignuće kako bi dobili šansu da se obrazuju u našoj školi, bez obzira na finansijske mogućnosti porodice. Na ovaj način, deca će izgraditi poverenje u sistem, u kom nije sve podređeno materijalnom statusu, te svako ko marljiv i talentovan ima jednaku šansu da uspeh.

Šta ovakav model donosi davaocu stipendije?

Ulaganjem u mlade talente, privatne škole ili prestižne firme dobijaju mnogo. Naime, sama saradnja škole i firme koja se bavi određenom delatnošću predstavlja dobitnu obrazovnu kombinaciju. Danas se često može čuti da poslodavci nisu zadovoljni pripremom dece u srednjim školama, te je ovo način da uz saradnju sa određenom školom, kroz teorijsku i praktičnu obuku, firme  „izgrade“ buduće profesionalce i adekvatno ih pripreme za svet rada.  

Obezbeđivanjem obrazovanja najboljim učenicima, davaoci stipendija, ne samo da ulažu u buduće eksperte, već na temelju njihovog uspeha grade svoje ime i reputaciju. Stipendiranjem se jača kredibilitet i imidž ustanove, kao institucije koja obrazuje i ulaže u buduće stručnjake.

Ove godine firme Vega IT i Stiga stipendiraju po jednog učenika. Ideja privatne gimnazije Tvrđava je da podstakne i druge slične kompanije da se uključe i daju svoj doprinos obrazovanju mladih.

Pored otvaranja svojih vrata za učenike iz niže i srednje klase, verujemo da postoje i drugi načini da privatna škola unapredi sistem obrazovanja u celini. Nasuprot zatvorenim sistemima, gimnazija Tvrđava  teži da što veći broj edukatora i dece uputi u savremene pristupe učenju, kroz kreiranje različitih onlajn sadržaja. Cilj škole je da kroz ove materijale pozitivno utiče na druge škole, te da posluži kao primer savremene obrazovne prakse.

Ko ima pravo na stipendiju?

Postoje dva osnovna kriterijuma koja dete mora da ispuni da bi ostvarilo pravo učešća na konkursu za stipendiju. Prvi se odnosi na postignuća tokom osnovnoškolskog obrazovanja, a drugi na finansijska primanja porodice.  

Pored odličnog opšteg uspeha na kraju 6., 7., i 8. razreda osnovne škole,  potrebno je da zbirna neto primanja roditelja budu manja od dve prosečne neto plate u Srbiji. Ovo naravno ne znači da što su niža primanja, šansa za upis je veća. Pored uvažavanja ostalih faktora bitnih za upis, poštovaće se kriterijum gornje granice primanja roditelja, na prethodno pomenut način.

Nadalje, da bi ostvario pravo prijave za stipendiju, učenik mora priložiti motivaciono pismo, u vidu eseja, u kom objašnjava zašto baš on zaslužuje da se školuje u gimnaziji Tvrđava. Prilikom odabira stipendiste dodatni plus predstavlja prethodno učešće na takmičenjima ili vannastavno angažovanje učenika.

Prijavljivanje se može izvršiti popunjavanjem online forme do 31.05.2021. Rezultati konkursa će biti javno objavljeni na facebook i instagram nalozima gimnazije Tvrđava.

Privatno obrazovanje može da bude dostupno svima - Šta stipendija obezbeđuje učeniku?

Stipendija gimnazije Tvrđava učeniku obezbeđuje četvorogodišnje srednjoškolsko obrazovanje u savremenoj, podsticajnoj i inovativnoj sredini koja ga u potpunosti priprema za školovanje na najprestižnijim fakultetima ili za tržište rada budućnosti. 

Kroz najsavremeniju opremu i moderne obrazovne pristupe, naša škola poseban akcenat stavlja na trajnost i primenjiivost usvojenog znanja. Zahvaljujući saradnji sa poznatim firmama, naši učenici će imati priliku da povežu teoriju sa praksom, te da još tokom školovanja steknu sliku kako funkcioniše tržište rada. Jedna od njih je suosnivač gimnazije Tvrđava,  Vega IT,  firma koja će  doprineti da naši gimnazijalci budu eksperti u svojoj oblasti. 

Upis u gimnaziju Tvrđava je u toku! Kontaktirajte nas i rado ćemo odgovoriti na sva vaša pitanja. 

Podeli post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Prijavi se na mejling listu

Ako ti se svideo upravo pročitani tekst i smatraš da ti je bio od koristi, prijavi se na našu mejling listu i jednom mesečno u tvoj inboks će stizati slični korisni tekstovi.

Gimnazija Tvrđava Logo Royal

Sa jasnim fokusom na razvijanje znanja i veština za 21. vek, gimnazija Tvrđava predstavlja najbolji izbor za školovanje i usavršavanje.

Sadržaj

Pošaljite nam poruku

Rado ćemo se sresti sa Vama i porazgovarati o budućnosti Vašeg deteta.