Nastavnici u Gimnaziji “Tvrdjava” se uvek trude da nastavu obogate novim, širim sadržajem i tako časove učine zanimljivijim. U komunikaciji sa učenicima, oni osluškuju njihova interesovanja i pronalaze najbolji način da to uklope sa planom i programom predmeta. Uvek je važno da škole prepoznaju interesovanja njihove dece i budu izvor podrške kako bi deca dalje razvijala ista. Pored toga što se podstiče unapređivanje znanja i veština, ovakav vid nastave podstiče razvoj interpesonalnih odnosa, partnerski odnos nastavnika i učenika, što pozitivno doprinosi motivaciji učenika za aktivnije učešće u nastavnom procesu.
Tako su naši učenici u okviru nastavne jedinice “Transformacija stringova” na časovima Programiranja imali priliku da se upoznaju sa nekim od algoritama za šifrovanje poruka. Tokom pet nastavnih časova, uz teorijsko upoznavanje sa postupcima šifrovanja i načinima na koje je moguće dešifrovati poruke, učenici su implementirali osnovni algoritam supstitucije, Cezarovu šifru, šifrovanje pomoću ključne reči i šifrovanje pretvaranjem slova u sekvence bitova. Kroz ovo su dodatno utvrdili gradivo rada sa podacima tipa string i podacima karakterskog tipa, koristeći osnovne funkcije koje omogućavaju deljenje stringa, izvlačenje delova stringa, kao i pretvaranje podatka iz slova u broj.