Film kao audio-vizuelni narativ u nastavi srpskog jezika i književnosti

Film kao audio-vizuelni narativ u nastavi srpskog jezika i književnosti naslovna fotografija

Film je kao ”sedma umetnost” nastao pre samo nešto više od jednog veka, ali je ubrzo postao snažno kreativno, audio-vizuelno sredstvo predstavljanja različitih sadržaja. U različitim oblicima, od igranog filma do video zapisa na internetu, film je postao nezaobilazan deo svakodnevice čoveka. Samim tim, predavači, nastavnici počeli su da ga koriste kao nastavno sredstvo, kako bi samu nastavu učinili zanimljivom, dopadljivom i privlačnom učenicima, a ujedno preneli neka znanja.

Vođena takvom ambicijom, naša nastavnica srpkog jezika i književnosti S.Đ. organizovala je čas gledanja filma Veliki Getsbi ( engl. The Great Gatsby) – australijsko-američke drame u režiji Baza Lurmana, snimljene po istoimenom romanu F.S. Ficdžeralda.

Na ovaj način pred učenike je postavljeno problemsko pitanje poređenja dve vrste umetnosti, književne i filmske i uočavanja sličnosti i razlika između njih. Sinestezija koja odlikuje filmska ostvarenja utiče na učenike tako da dodatno razmatraju temu uticaja i produkata različitih vrsta umetnosti. Brojni su načini adaptacija književnih dela, a promišljanje o njima učenike dovodi do dodatnih uvida u to koje su prednosti čitanja knjiga, dok na pravilan način vođena diskusija kao rezultat ima razvijanje kritičkog mišljenja, a potom i kritičkog odnosa prema stvarnosti.

Podeli post

Prijavi se na mejling listu

Ako ti se svideo upravo pročitani tekst i smatraš da ti je bio od koristi, prijavi se na našu mejling listu i jednom mesečno u tvoj inboks će stizati slični korisni tekstovi.

Gimnazija Tvrđava Logo Royal

Sa jasnim fokusom na razvijanje znanja i veština za 21. vek, gimnazija Tvrđava predstavlja najbolji izbor za školovanje i usavršavanje.

Pročitajte:

Pošaljite nam poruku

Rado ćemo se sresti sa Vama i porazgovarati o budućnosti Vašeg deteta.