Slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama

slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama
Vreme u kom živimo donosi brojne izazove sistemu obrazovanja, kao i onima koji taj sistem predstavljaju. Profesija prosvetnog radnika oduvek je bila usko povezana sa ličnim životom, vrednostima, etikom, ponašanjem. Ovo je na neki način podrazumevano, jer kao što i sama reč kaže, zadatak prosvetnog radnika je da prosvećuje, odnosno da poučava, vaspitava, oblikuje i razvija ličnost. To znači da prosvetni radnik svojim ponašanjem mora predstavljati model, svojevrstan uzor mlađim generacijama. Pre nekoliko decenija, ovo je bilo jednostavnije, jer su nastavnici imali dovoljno privatnosti, a tako i slobode da svoj život van učionice zadrže za sebe. Međutim, ekspanzija interneta i dostupnosti informacija dovodi do promene, i zato postavljamo pitanje kakva je slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama, ili možda, kakva bi trebalo da bude.
Sadržaj

Model prosvetnog radnika

Slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama se značajno razlikuje od modela profesije prosvetni radnik. Model prosvetnog radnika zapravo nam odgovara na pitanje ko je prosvetni radnik i kakav on treba da bude.

Prosvetni radnici su učitelji, nastavnici, vaspitači ili bilo koja druga osoba koja je školovana za rad u oblasti vaspitanja i obrazovanja. Pored polaganja velikog broja ispita, dobijanja diplome i licence za rad u obrazovno-vaspitnoj ustanovi, od prosvetnog radnika se očekuje da ima ispravne životne vrednosti i stavove, da voli svoj posao i čvrsto veruje u ono što radi.

Koliko je odgovorna profesija prosvetnog radnika vidimo tek kada pogledamo šta se sve od njega očekuje. Da bi bio adekvatan model, prosvetni radnik treba da bude:

  • profesionalac u oblasti koju poučava;
  • edukator, koji zna na koji način znanje da približi deci;
  • moralni uzor, koji kreira, oblikuje i razvija sistem vrednosti novim generacijama;
  • psiholog, koji prepoznaje, razume i adekvatno odgovara na dečija osećanja;
  • pedagog, koji proces obrazovanja unapređuje i prilagođava ga svakom detetu u skladu sa njegovim potrebama;
  • prijatelj, kome deca veruju;
  • autoritet, kog deca poštuju;
  • inovator, koji se konstantno usavršava i unosi pozitivne promene u nastavni proces;
  • odgovoran član društva, koji svojim primerom doprinosi kulturnom rastu zajednice.

Čini se da nije baš lako biti prosvetni radnik?

Slažemo se da nije. U modelu prosvetnog radnika spajaju se profesionalne i lične vrednosti,  i jedne bez drugih ne mogu. Mladi se ugledaju na svog nastavnika, on je njihov model, gledaju slike koje on šalje i svesno ili nesvesno, prihvataju vrednosti koje on zastupa.

Prema tome, prosvetni radnici grade ljude budućnosti, ne samo svojom ekspertizom, već i svojim ponašanjem. Zbog toga se otvara pitanje koliko se od ovog modela razlikuje profil, odnosno slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama. 

Profil prosvetnog radnika na društvenim mrežama

Profil prosvetnog radnika na društvenim mrežama zapravo se odnosi na poruku koju nastavnik šalje sadržajima koje deli na društvenim mrežama. Verujemo da će mnogi, pa i sam nastavnik pomisliti da je to njegov privatni život i da njegovi profili na različitim platformama nisu povezani sa profesijom kojom se bavi.

I te kako jesu. Činjenica je da svaki poslodavac vrednuje pojedinca kao eksperta, ali i kao ličnost određenih karakteristika.  Svaka firma teži da očuva vrednosti koje promoviše, zapošljavajući ljude koji mogu da budu kreatori i ambasadori tih vrednosti.  Stoga, pored pregledanja biografije koju pošaljete kada tražite posao, sasvim je izvesno da će proveriti i vaše profile na društvenim mrežama. U tom kontekstu, škola kao obrazovno-vaspitna ustanova, podrazumeva da nastavnici kao njeni zaposleni budu svesni svoje pozicije i uticaja, i onda kada nisu na svom radnom mestu.

Rad sa ljudima, naročito decom, protkan je emocionalnim odnosima. Čak i odrasli se vezuju za ljude koji se bave određenim zanimanjima i preuzimaju njihove životne stilove, jer im veruju. Na primer, imaju svog zubara, frizera, lekara, kozmetičara, automehaničara itd. Pa se često dešava da čovek postane vegeterijanac, jer je na privatnom profilu svog lekara pratio postove o prednostima vegeterijanske ishrane. Isto tako, ukoliko taj lekar svaki put tokom pregleda ponavlja koliko je bitno da nam se ishrana bazira na voću i povrću, a na društvenim mrežama svakodnevno deli svoje slike na kojima jede meso, naravno da ćemo izgubiti poverenje. Ovo je primer koji ukazuje koliko jak može biti indirektan uticaj nekog koga doživljavamo kao autoritet.

Sada je jednostavno da zamislite koliko negativan uticaj na dete može imati nastavnik koji se neadekvatno fotografiše, promoviše nezdrave stilove života i iskrivljen sistem vrednosti.

Nastavnik je model na koji se deca ugledaju, u školi, na ulici, ili na društvenim mrežama.

Kakva treba da bude slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama

Svakako ne smemo zaboraviti da su prosvetni radnici ipak samo ljudi, koji imaju potrebu da prate trendove, da žive svoje snove i dele ih sa drugima. Međutim,  izuzetno je važno da svi koji se bave obrazovanjem i vaspitanjem mladih generacija budu svesni odgovornosti svog zanimanja, te da pronađu idealan balans između modela prosvetnog radnika i svog ličnog profila.

Slika prosvetnog radnika na društvenim mrežama deo je njegove radne biografije, pa i ukoliko ima razvijene sve nastavničke kompetencije, ali mu nedostaju ove lične, on neće biti adekvatan uzor mladima.

Nastavnici treba da budu svesni svog uticaja,  jer su upravo oni kao predstavnici škole, kontraprimer svih pogrešnih ideala koji se deci putem medija plasiraju. Ukoliko se i nastavnici oblače, izražavaju i promovišu iste vrednosti kao „negativni“ influenseri, deca će to prihvatiti kao ispravno.

Za kraj, možemo zaključiti da cilj nije da nastavnik bude savršena osoba, koja nema profile na društvenim mrežama ili svoj privatni život.  Prosvetni radnik treba da bude ličnost koja je svesna svoje važnosti u društvu, te u skladu sa tim, u učionici i van nje, promoviše zdrave životne navike, kulturu i ispravan sistem vrednosti.

Gimnazija Tvrđava kao obrazovna i vaspitna ustanova veliku pažnju posvećuje izboru svog nastavnog kadra. Naši nastavnici pored toga što su eksperti u svojoj oblasti i vrsni pedagozi, svojim primerom podstiču zdrave stilove života, razvijaju kritičko mišljenje kod učenika, vaspitavajući tako stabilne ličnosti koje znaju da prepoznaju i izbegnu negativne uticaje, te da naprave ispravne izbore. 

Podeli post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Prijavi se na mejling listu

Ako ti se svideo upravo pročitani tekst i smatraš da ti je bio od koristi, prijavi se na našu mejling listu i jednom mesečno u tvoj inboks će stizati slični korisni tekstovi.

Gimnazija Tvrđava Logo Royal

Sa jasnim fokusom na razvijanje znanja i veština za 21. vek, gimnazija Tvrđava predstavlja najbolji izbor za školovanje i usavršavanje.

Sadržaj

Pročitajte:

Pošaljite nam poruku

Rado ćemo se sresti sa Vama i porazgovarati o budućnosti Vašeg deteta.