10 najmlađih preduzetnika na svetu:
Mikaila Ulmer
Mikaila Ulmer rođena je 2004. godine. Sa samo četiri godine počela je da prodaje limunadu napravljenu prema bakinom receptu. Od devojčice koja prodaje limunadu ispred svoje kuće u Ostinu, u Teksasu, postala je najmlađa preduzetnica čiji se sok od limuna prodaje u oko 1500 prodavnica širom Amerike.
Pitate se kako?
Jer je bila inspirisana, istraživala je i imala viziju.
Naime, Mikaila je nakon što je ujela pčela počela da istražuje pčele i postala je fascinirana kada je saznala sve o tome šta one rade za naš ekosistem. Zbog toga je spojila recept svoje bake za limunadu sa lanenim semenom sa medom i dobila sjajan proizvod. Osim što je napravila ukusan napitak, deo prihoda od prodaje limunade donira za projekte koji podržavaju očuvanje pčelinjih zajednica. Ova inicijativa je privukla pažnju i pohvale širom sveta, ističući važnost društveno odgovornog poslovanja i podrške očuvanju životne sredine.
Pročitajte više o njenom brendu Me & the Bees Lemonade.
Josh Feinsilber
Ovaj momak je osnovač Gimikit aplikacije koja omogućava nastavnicima da kreiraju resurse i materijale za učenje putem kvizova i igara.
Dok je razmišljao o novom projektu u srednjoj školi, naišao je na edukativni kviz Kahoot koji mu je bio inspiracija. Odlučio je da svoju ljubav prema gejmifikaciji pretvori u moćno sredstvo za učenje i uz mnogo truda i nekoliko drugih učenika u svojoj školi, kreirao je Gimkit.
Uz pomoć Gimkit aplikacije nastavnici mogu da kreiraju različite “setove” kako bi pomogli učenicima da lakše uče i pamte informacije. Gimkit se pokazao kao korisno sredstvo za učenje koje može povećati rezultate učenika na testovima za čak 14%. Gimkit sada ima oko tri miliona korisnika u 100 zemalja, a u 2019. godini, a njegova procenjena vrednost je oko 400.000 dolara.
Moziah Bridges
Sa samo devet godina Moziah Bridges počeo je kod kuće da dizajnira i šije leptir mašne. Naime, kako nije uspevao da pronađe leptir mašnu koja odgovara njegovom stilu i koja mu se dopada, odlučio je da je sam napravi. Pošto su njegovi radovi naišli na oduševljenje okoline uz pomoć svoje majke otvorio je kompaniju i napravio brend Mo’s Bows.
Ljudi su bili impresionirani modnim stilom Mozaija i uskoro je zaradio ogroman prihod od svog biznisa. Osim toga, Mozaj je takođe bio gost na najpoznatijim američkim televizijskim emisijama poput Shark Tank-a, Oprah show-a, Good Morning America, Today show-a, itd.
Rachel Zietz
Rachel Zietz je sa trinaest godina započela svoju kompaniju koja se bavi proizvodnjom kvalitetne sportske opreme Gladiator Lacrosse. Ideja za Gladiator Lacrosse potekla je iz Rejčeline razočaranosti kvalitetom, cenom i nedostatkom izbora u tadašnjoj ponudi proizvoda. Kako je i sama trenirala lakros, smatrala je da je nedostatak opreme ograničava u napredovanju u ovom sportu, a da je dobra oprema previše skupa.
Učešće u Programu za mlade preduzetnike dalo je Rejčel ideju da pokrene biznis koji bi pružao visokokvalitetnu opremu za lakros po pristupačnoj ceni i tako je nastao Gladiator Lacrosse.
Svoju kompaniju je započela tako što je redizajnirala svoj skakač za lakros i pojavila se u popularnoj američkoj TV emisiji Shark Tank sa 15 godina. U budućnosti, Rejčel je nastavila da niže uspehe. Pa je stigla na Forbsovu listu i nastavila da razvija svoju kompaniju dok je studirala na Prinstonu.
Shubham Banerjee
Shubham Banerjee je mladić koji je sa 13 godina izumeo jeftin Brajev štampač, kako bi materijale za učenje napisane Brajevim pismom učinio dostupnijim širim masama.
Svestan činjenice da mali broj ljudi sa slabim vidom ili slepilom čak ima pristup Brajevom pismu, Shubham Banerjee dobio je ideju da za naučni projekat u sedmom razredu napravi prototip Brajevog štampača koji će biti povoljan i dostupan.
Za svoj prvi izum, ovaj dečak je koristio Lego Mindstorms EV3 set za robotiku i neke male električne komponente koje su koštale svega nekoliko dolara. Njegova kompanija upravo zbog toga nosi naziv Braigo (Brai-lle +Le-go).
Shubham Banerjee danas je ne samo osnivač kompanije Braigo Labs INC, već je i najmlađi preduzetnik koji je dobio investicije rizičnog kapitala.
Kenan Pala
Kenan Pala je dečak koji je imao samo 11 godina kada je osnovao neprofitnu Kid4Community, zajednicu za obrazovanje beskućnika. Jednom je u jednom intervjuu ispričao kako je sa ocem otišao na plažu i tamo video bolesnu foku. Bio je iznenađen kada je video ljude koji dolaze da pomognu bolesnoj životinji, ali niko ne mari za bolesne beskućnike na ulici.
Tada je odlučio da učini nešto da pomogne ljudima koji su ostali bez doma. Kenanov primarni cilj bio je da ohrabri drugu decu da se uključe u svoju zajednicu i pomognu.
Njegov prvi veliki dobrotvorni projekat bio je postavljanje Ginisovog svetskog rekorda za najveći mozaik napravljen od kartonskih kutija 2016. Ideja je bila da se postavi Ginisov svetski rekord i istovremeno da se prikupe kutije za žitarice za lokalnu banku hrane. Ovaj projekat je zvanično priznat kao rekord od strane Ginisove knjige rekorda, što je bila velika prekretnica za Kenana i njegov tim.
Cory Nieves
Sedamnaestogodišnji Cory je je osnivač i izvršni direktor kompanije Mr. Cory’s cookies, prodavnice potpuno prirodnih, zdravih i visoko kvalitetnih kolačića. Njegovo preduzetničko putovanje počelo je kada je sa samo šest godina odlučio je da pomogne svojoj mami u prikupljanju novca, te su zajedno počeli da prave kolače.
Kroz svoje kolačiće, Kori ostvario je saradnje sa nekim od vodećih kompanija i brendova, uključujući, Aetna, Barney’s, Bloomingdale’s, Citibank, J. Crew, Macy’s, Mercedes-Benz, Pottery Barn, Ralph Lauren, TOMS, Viacom, Whole Foods i Williams-Sonoma. Pored svog posla, Kori je student Penn State univerziteta, dok njegova majka teži da postane motivacioni govornik za samohrane majke i da vrati u školu kako bi stekla diplomu.
Logan Guleff
Logan je jedan od najmlađih kulinarskih preduzetnika na svetu i vlasnik brenda Underground Supper Club. 2014. godine pobedio je u drugoj sezoni američkog kulinarskog takmičenja MasterChef Junior, a 2016. su ga uvrstili u listu Time Magazina “30 najuticajnijih tinejdžera”.
On takođe vodi svoje koluniarske blogove na kojima deli ukusne recepte sa ljudima širom sveta. Pretpostavlja se da je neto vrednost Loganovog biznisa oko 9 miliona dolara, što ga čini jednim od najmlađih preduzetnika milionera na svetu.
Issabella Rose Taylor
Dvadesetjednogodišnja Izabela Tejlor vlasnica je sopstvenog modnog brenda.
Još kao devojčica od 3 godine počela je da slika, a od 8. godine i da prodaje svoje slike preko prestižne galerije u Dalasu. U isto vreme, osnovala je svoj modni brend po imenu IsabellaRoseTaylor, liniju savremenih ženskih odevnih komada. Zahvlajujući partnerstvu sa kompanijom DELL, 2014. godine predstavila je svoju kolekciju za jesen tokom Nedelje mode u Njujorku. Sa 12 godina, postala je najmlađi dizajner čije se odevne komade prodaju u odabranim Nordstrom prodavnicama širom zemlje. 2017. godine, svoj talenat prenela je u dizajniranje enterijera i nameštaja u saradnji sa Pottery Barn Teen.
Izabela je završila srednju školu sa samo 11 godina i nastavila da studira likovne umetnosti na Austin Community College. Sa 16 godina, diplomirala je na Parson School of Design sa diplomom iz modnog marketinga. Trenutno studira Međunarodni biznis na NYU.
Haile Thomas
Dvadesetdvogodišnja Haile je međunarodna govornica, aktivistkinja, kreator sadržaja, pisac, i suosnivač wellness-a Matcha Thomas i neprofitne organizacije HAPPY (Healthy, Active, Positive, Purposeful, Youth).
Svoj put kao preduzetnica započela je sa 12 godina osnovanjem ogranizacije HAPPY sa namerom da motiviše, osnaži, angažuje i obrazuje mlade ljude. Inspirisana svojim ocem koji je imao Dijabetes tipa 2, odlučila je da osvesti kod ljudi zdrave navike ishrane i da ih podstakne da vode brigu o sebi i svom zdravlju. Tako mlada Haile, počela je da sarađuje sa brendovima kao što su Nike, Bank of America, William Sonoma, itd.
Sa 16 godina postala je najmlađi diplomirani student Instituta za Integrativni Nutricionizam kao sertifikovani zdravstveni trener za integrativnu ishranu, dok je sa 19 objavila svoju prvu knjigu o samopomoći, “Living Lively”.
Za kraj - Šta možemo naučiti od 10 najmlađih preduzetnika na svetu?
Priče najmlađih preduzetnika na svetu pokazuju nam da je za uspeh potrebno mnogo više od znanja i iskustva koje dolazi sa godinama. Svaki od ovih mladih preduzetnika bio je pokrenut ličnim iskustvima i željom da napravi promenu i da doprinese zajednici, umesto da samo stvara profit. Njihove preduzetničke ideje nastale su iz stvarnih problema ili situacija s kojima su se suočavali u stvarnom životu, ali je podrška okoline igrala važnu ulogu u pretvaranju tih ideja u stvarnost.
Gimnazija Tvrđava je škola koja se fokusira na razvoj preduzetničkih veština koje će deci omogućiti da svoje ideje pretvore u velika dela. Težimo da deci damo alate koji će im pomoći da pokrenu vlastite biznise, razmišljaju inovativno i istaknu se na konkurentnom tržištu rada.