Učenici u Gimnaziji Tvrđava od septembra do juna pohađali su nastavu u jednoj, prepodnevnoj smeni, i čak i nakon naglog završetka 6. juna, bili u prilici da dolaze u školu i stiču znanje i veštine jer su im naši profesori bili na raspolaganju.
Pored redovne nastave, učenici su imali mogućnost pohađanja i dopunske i dodatne nastave, a najbolji među njima okušali su se i u ulozi takmičara. Tako su naši učenici učestvovali na takmičenjima iz preduzetništva Poslovni izazov i Izazov specijal, na opštinskom takmičenju iz basketa, a imali smo predstavnicu i na Opštinskom takmičenju iz Srpskog jezika i jezičke kulture, kao i na matematičkom takmičenju Dabar.
Najbolje rezultate ostvarili su učenici drugog razreda Stefan Jovišić, koji se takmičio na republičkom nivou iz informatike i učenica drugog razreda Ana Jakovljević, koja se takmičila na republičkom nivou iz fizike, a među sportistima najbolje se pokazao učenik prvog razreda Roman Herceg Terzić koji je osvojio drugo mesto na okružnom takmičenju iz atletike.

Međupredmetna korelacija i povezivanje znanja ostvarivano je na zajedničkim časovima istorije i programiranja i srpskog jezika i programiranja, a na razvoj ličnosti naših učenika uticano je i kroz vannastavne aktivnosti. U ovoj školskoj godini organizovano je skoro 30 vannastavnih aktivnosti, što znači da su učenici praktično jednom nedeljno pored redovnih časova imali i dodatnu mogućnost da kroz umetničku, edukativnu, sportsku ili zabavnu aktivnost razvijaju svoj duh, talente, socijalne veštine i jačaju prijateljske veze.
Humanost i empatiju takođe nismo zanemarivali, te su naši učenici bili organizatori akcije Dobri tvor, jedan dan su kuvali, pakovali i raznosili obroke korisnicima Solidarne kuhinje, a povodom Osmog marta donirali su potrebna sredstva Ženskoj sigurnoj kući.


Pošto nas putovanja čine bogatijima, a svakako utiču na način našeg razmišljanja i sagledavanja stvarnosti, ni taj segment nismo propustili: u prvom polugodištu posetili smo na jedan dan Božićni vašar u Temišvaru, a u martu smo pet dana proveli otkrivajući čari prelepe severne Italije.

O rušenju granica, sličnostima, razlikama, stereotipnim predstavama najviše smo naučili praktično, kroz saradnje sa srednjim školama iz Ganđija na Siciliji i iz Mostara u BIH. Oprobali smo se i u ulozi domaćina, kada su u domovima naših učenika boravili njihovi vršnjaci sa Sicilije, i u ulozi gostiju, kada smo proveli šest dana u Mostaru. Oba iskustva bila su izvanredna i jedva čekamo da od jeseni nastavimo ove saradnje!
Onlajn smo sarađivali i kroz projekat ,,Yes, we can” gde smo sa vršnjacima iz Francuske, Belgije, Portugala i Turske učili o identitetu, pripadanju grupi, stereotipnim predstavama,… a sve ulepšali kroz razmenu prazničnih čestitki i zajednički onlajn čas.

U ovoj školskoj godini bili smo i organizotori jednog javnog događaja, Nedelje digitalne i medijske pismenosti, kada su kroz gostujuća predavanja stručnjaci iz ovih oblasti govorili pred našim učenicima, ali i svim zainteresovanim o temama koje su od velike važnosti za jasnije razumevanje i medija i digitalnog sveta.
Sada već možemo reći da smo ponosni na naše učenike što su uspešno završili prvi i drugi razred i što su tokom cele ove školske godine bili motivisani da učestvuju u raznim aktivnostima, rade na sebi, rastu i grade svoju ličnost.
Na kraju, kada se sve sabere, prepuni smo utisaka zbog svih doživljaja koje smo sa našim učenicima iskusili u ovoj školskoj godini i jedva čekamo septembar, da osmišljavamo i realizujemo još zanimljivije sadržaje i aktivnosti!